Hollister COVID-19 opdatering Få mere at vide

Pas på dig selv

Tips til, hvordan du passer bedst muligt på dig selv.

 

Små ting kan gøre en stor forskel.

Bevar det gode humør
Find den rette balance mellem at holde dig informeret og samtidig begrænse dit daglige forbrug af sociale medier og nyhedsopdateringer. Hvis din hjerne konstant bombarderes med indtryk, får den ikke mulighed for at slappe af.

Hold dig aktiv
Brænd den overskydende energi af ved at dyrke motion – helst udendørs. Hvis det foregår indendørs, kan du prøve en motionsvideo eller simpelthen blot rydde op i huset.

Hold kontakten til omverdenen
Ring til en ven eller et familiemedlem, som kender dig virkelig godt, og som kan lytte til dig og berolige dig med, at det er normalt, hvad du føler.

Hold fokus
Træk vejret stille og roligt for at sende et signal til din krop om, at alt er i orden, og du ikke har brug for mere adrenalin. Indånd mod, udånd frygt!

 


Du får disse selvplejetips af Sue Lennon, som har næsten tre årtiers erfaring som sygeplejerske, terapeut, underviser og coach inden onkologisygepleje, inklusive urologi og stomipleje. Hun går meget ind for den gode patientsamtale og har forståelse for det "at leve med sygdom" og kan dermed yde holistisk pleje. Derudover er hun en hyppig taler ved internationale workshops og konferencer.